2012. március 18., vasárnap

Gordon Ramsay féle panna cotta, gránátalma szósszal

A Karácsony Gordon Ramsayvel című könyvből ez az első recept amit elkészítek... hát igen lassan Húsvét, de szerintem ez az édesség nem csak decemberben esik jól :)

Hozzávalók:
250 ml zsíros tejszín
50 ml tej
50 gr cukor (vagy xilit ;) )
2 zselatin lap, vagy ennek megfelelő por zselatin, én a expressz zselatint használtam 9 grammot
15 ml rum - ízlés szerint

275 ml gránátalmalé - nekem kevesebb volt
20 gr cukor (vagy xilit és hozzá 1 mk zselatin)

Elkészítés:
1. A tejszínt a tejet, rumot és a cukrot egy lábosban gyöngyözésig melegítjuk, majd hozzá adjuk az előzőleg vízbe áztatott és kinyomkodott zselatin lapot, vagy a por zselatint. Addig keverjük egy habverővel, amíg elolvad és csomómentessé válik.
2. A panna cottát egy kis kancsóba töltjük és ebből adagoljuk 4 tetszőleges kis pohárba. Hűtőbe helyezzük dermedésig, ez akár egy egész éjszaka is lehet, de legalább 2 órán át legyen a hűtőben.
3. Szározon hevítünk egy lábost, ebbe tesszük a gránátalmalét és a cukrot, vagy a xilitet és a zselatint, összeforraljuk. Ha cukorral készítjük akkor kb 10 perc forrási idő kell neki, ha a low carb változatot választjuk, akkor elég neki pár perc folyamatos kevergetés mellett.
4. Teljesen kihűlt gránátalma szószt a panna cotta tetejére öntjük és tálalásig a hűtőben tartjuk, a zselés változatnak is kell legalább 1 óra, hogy szépen bedermedjen. 

Szerintem ez tipikusan olyan desszert, amit érdemes előző este elkészíteni és másnap csak kivenni a hűtőből :)

Nincsenek megjegyzések: