2010. május 23., vasárnap

Egy jó kis diétás köret: zöldborsó püré


A napokban forgattam néhány receptes újságot és meg nem mondom már melyikben, de rátaláltam a zöldborsó pürére :) Nagyon örülök, hogy rátaláltam mert eddig én nem is gondoltam erre a megoldásra... de az én köret imádó fejemnek isteni megoldás :)
Arra emlékszem, hogy a magazinban tejszínnel készítették... én helyette nagyrészt tejet tettem bele, mert mégis csak jobb kcl szempontból ;)
Natur csirke készült volna mellé, de nem olvadt ki időben.... mikrózni nem volt kedvem, szóval grill fűszeres sült virsli maradt helyette.

Hozzávalók:
1/2 kg zsenge zöldborsó
2-3 evőkanál főző tejszín
tej - nem kell sok, amennyire folyósra szeretnénk
só/vegeta
bors

Elkészítés:
A borsót sós vagy vegetás vízben puhára főzöm, leszűröm. A tejszínnel és a tejjel össze turmixolom, adok hozzá még borsot és azzal is elkeverem. Én közepesen hígra szeretem, kb fél dl tejet adtam hozzá.

Én nagyon szeretem a zöldborsót alapból, és örülök hogy már ilyen köretnek is tudom használni.

12 megjegyzés:

Niki írta...

Hűűű az sült grillezett virsli....grillezett sárgarépának hittem...:)))Bocsánat...:)))

Andi írta...

Még sohasem csináltam így, fantasztikus színe van!

Livi írta...

:) Sajnos a tegnapi borús idő miatt egyszerűen képtelen voltam egy normális fotót csinálni...Amúgy sem tudok rendes képeket csinálni, jó gép és érdeklődés hiányában :D De elismerem tényleg annyira sárgás lett, hogy az már répának is elmenne :))))))))))
Amúgy nem grillezett virsli, csak sima sült grill fűszerrel... mondjuk az is kicsit sárgás színt ad neki :))))

Andi köszönöm :) Na igen ez a zöld szín nem csak a fotós hibája :D Ez tényleg ilyen csodaszép volt ;)

Gizi írta...

Nagyon szép színe van, olyan guszta!!! Így virslivel isteni finom lehetett.

Már én is csináltam "körtés zöldborsó pürét" isteni finom lett. Neked is merem ajánlani, ha gondolod a köreteknél megtalálod.

Livi írta...

Ó köszönöm Gizi! Mindenképp kifogom próbálni körtével is! Szuper ötlet!!!

ekszerlada írta...

Juj de szeretem ezt a kajcsit!!!!!Én is ki fogom próbálni ezt a diétás hacukát.Hátha nem ragadnak a kilók:)

Bianka írta...

Nagyon guszta és remek a színe is :)

szepyke írta...

Yes!:)))
Egy jó zöldborsókrémleves melléktermékéből egyszerre két kaja!:))

Én a leves kipasszírozása után tésztára tettem a pürét! Isteni volt, és az a virsli mellette, telitalálat!

Livi írta...

Ildi köszi és hajrá :) Remélem azért zöldborsót betudsz szerezni ott a messszeségben is ;)

Bianka köszi szépen :)

Szepyke... hááát én nem paszírozok semmit (piruló fej)... nagyon utálom :D Simán turmixolgatok :) De zseniális ötlet, hogy 2 féle kaja is kihozható!!!!

Bori írta...

Amúgy ez az angolok nagy nemzeti kajája, a fish'n'chips után, a hagyományos a zöldborsópüré. Láttam már Gordon Ramsay és J. Oliver receptváltozatokat is, elég jónak tűnnek... :-)

Livi írta...

Bori, tööök jóó! Nem is tudtam! :)

Unknown írta...

5 és fél évvel ezelőtt ettem először Marokkói volt anyósomnál terhesen:) a lányom mindig “birkózott” érte hogy kapjon repetàt:) mai napig imádja !