2010. február 21., vasárnap

Almás camembert-es sült csirke


Ezt a receptet kedves Laura barátnőmnek köszönhetem! :) Ezer hála azóta is, mert sokszor arattam vele nagy sikert!

Na most jön egy kis magyarázkodás... nem vagyok fotós... kompozícióban sem a legjobb ha husik egymás hegyén hátán fekszenek... szóval legszívesebben azt mondanám ne is nézd a képet :D Csak hidd el hogy egyszerűsége és gyorsasága ellenére is mennyire finom...


Hozzávalók:
1/2 kg csirke mell
125 g camembert sajt (egy kis kör csomag :) )
1 nagy fej alma
bors
egy korty olaj és víz a sütéshez a tepsibe


A csirkét lehártyázzuk és vékony szeletekre vágjuk, akár klopfolni is lehet én csak kézzel kicsit megnyomkodom a szeleteket. Sózzuk, borsozzuk majd egy serpenyőben hirtelen fehérre pirítjuk őket. Egy tepsibe kevés vizet és olajat kenünk, majd rá helyezzük a csirke szeleteket, lehet még után fűszerezni kicsit, sózni. Az almát megpucoljuk és vékonyka kis szeleteket vágunk le belőlük és a csirkékre fektetkük. A camembertet is vékony szeletekre vágjuk és az almák tetejére helyezzük. Szerintem a legjobb ha a camembert sajot úgy vágjuk, hogy minél több részén megmaradjon a jellegzetes fehér réteg, mivel a sütéskor ez egyben tartja a sajtot, és nem folyik le annyira. Amúgy ha lefolyik az sem baj... :)
A sütőt nem szükséges előmelegíteni, egyszerűen először közepes majd magas fokozaton puhára sütjük a húst, ha a sajt megpirult már jó a csirke is.
Elvetemült fogyókúra bajnokok lecserélhetik a camembert sajtot valamilyen sovány sajtra, de szerintem nem érdemes.

2 megjegyzés:

Bianka írta...

Elhiszem, hogy finom :)

Livi írta...

Ó köszi, megnyugodtam hogy hihető a kép ellenére is :D :D :D